Sunday, October 15, 2017

Misi Penyusuan Berjaya

Ini kisah testimoni saya sendiri selama menjadi pengguna Shaklee yg setia sejak 2014.

Moga cerita saya ini menjadi inspirasi buat semua yg ingin menyusukan anak anda utk tempoh 2 tahun penyusuan.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 28 : 
misi penyusuan berjaya, susu meriah, misi penyusuan 2 tahun, set penyusuan shaklee



[MISI PENYUSUAN BERJAYA]
.
Assalamualaikum semua. Saya Jumaati Ahmad berusia 39 tahun. Saya mengenali produk Shaklee sejak anak pertama lagi tetapi ketika itu saya belum lagi makan apa-apa supplemen Shaklee ketika hamil. Saya hanya melihat seorg rakan Facebook yang sentiasa update produk-produk Shaklee di Facebooknya ketika itu.

.
Kerana sentiasa diwar-warkan tentang kebaikan produk Shaklee, saya tertarik untuk ambil beberapa supplemen Shaklee bila berpantang untuk pertama kalinya. Masa tu saya ambil ESP dan OSTEMATRIX. Agen tu bagi jugalah Zinc Complex utk 30 biji free Vitamin C klu tak silap dalam beberapa biji untuk test je.
.
Selepas pantang, saya ambil Alfafa dan Lecithin utk susu dan dalam masa yg sama nak kurus. Aim saya satu je utk ambil supplemen Shaklee SBB nak susukan anak tanpa susu formula.
.
Tapi kerana pengalaman pertama, semuanya mungkin nampk sukar tp Alhamdulillah saya dapat menyusu anak saya sehingga usia setahun lebih walau pun campur gak susu formula. Mungkin ilmu di dada blm mencukupi.
.
Bila hamil anak kedua, saya teruskn pengambilan ESP dan Vitamin C secara konsisten. Masa tu saya masih blm jd agen lagi. Just beli dgn kwn. Tetapi kerana saya percayakan kebaikan yg ada kat produk Shaklee sy terus decide nak jd ahli sbb nak beli full set pantang Shaklee bila melahirkan anak kedua.
.
Alhamdulillah asbab mkn Shaklee atau mmg Allah nak mudahkan saya, semasa melahirkan saya xkena jahit langsung. Dan bila berpantang dgn Shaklee saya terasa cergas seperti tidak berpantang. Apatah lagi masa tu pun saya kena berpantang dgn menjaga anak yg seorg lagi. Seminggu berpantang pun saya dah masak sendiri. Supplemen Shaklee sgt membantu sy cergas dan punye tenaga utk melakukan kerja2rumah. Lagi2 B Complex sgt membantu menjauhkn saya dari tekanan juga Ostematrik yg buat saya senang utk membuang ketika dlm pantang.
.
Aim saya tetap utk penyusuan bila dah melahirkan anak kedua ni. Niat di hati saya nak susukan dia sehingga umur 2 tahun. Tetapi rezeki Allah, selepas 3 bulan saya disahkn hamil utk anak yg ketiga.
.
Kerana masa ni dah jadi member, utk hamil anak ketiga saya mmg ambil full set kehamilan. Kalau sebelum ni saya mmg xambil Vitalea. Tp utk kehamilan yg ketiga ini, saya ambil Vitalea dan Omega Guard. Alhamdulillah bacaan HB saya sgt baik juga berat badan xnaik sgt pun.
.
Sekali lagi, saya tidak koyak pun ketika melahirkan dan tidak perlu jahitan juga. Alhamdulillah. Mungkin kerana jarak anak yg setahun seorang. Utk pengetahuan, sy melahirkan anak stp tahun dr tahun 2014, 2015 dan 2016.
.
Selepas setahun, Alhamdulillah anak yg ketiga ni mmg full breastfeeding exclusively tanpa campur susu formula. Masa awal2 bulan lagi, saya nampak saya punye stock susu semakin byk yg mana saya terpaksa beli deep freezer utk simpanan stok EBM.
.
Dan yg paling buat saya bangga dgn diri saya juga, saya buat stok susu EBM anak saya menggunakan kaedah MARMET sahaja. Saya tak perlu mesin pengepam yg canggih utk buat stok EBM. Alhamdulillah. Kerana itu saya rasa saya sgt berjaya dgn misi penyusuan.
.
Insha Allah dgn set penyusuan Shaklee saya percaya saya akan berjaya mencapai target saya menyusu anak saya dgn susu saya sehingga usia 2tahun.
.
Mudah2an. Inilah Shaklee effect utk saya.

Hubungi saya:
Jumaati Binti Ahmad
SID: 1206505
WA: 012 223 9261 atau klik sini http://vitaminsihatcantikmeru.wasap.my
Email: jumaati.ahmad@yahoo.com
FB: Jumaati Ahmad
FB Page: Vitamin Sihat dan Cantik Meru
IG:jumaatiahmad


Atau boleh klik di sini utk terus membeli Set Penyusuan Shaklee


No comments:

Post a Comment